diumenge, 11 d’octubre de 2009

Paper i cartró.


És l'hora de gitar-se, de dir adéu una vegada més al dia que, adés d'ara, s'acaba.
Em tombe al llit, estesa de cap a peus, notant com el cansanci acumulat dels darrers dies va caiguent, a poc a poc, al fons del matalàs, deixant-me una sensació de lleugeresa més que agradable.
Acoste la mà a la motxilla de classe i òbric la butxaca petita amb compte. He d'anar amb molta cura per a no despertar a ningú. Rebusque entre el tabac de liar, el bono-metro, la mistera i el paquet de mocadors i les claus, i trobe, per fi, el meu reproductor de música.
Ho encenc i vaig passant cançons: T'esperem, companya; Mirall trencat, Allí dónde solíamos gritar, La cuadratura del círculo, Fascinado, Estrella de la muerte...

I per fi, arribe a ella. A elles. A ells.

Ja fa uns quants anys que els conec. Tot va començar pel meu excompany, el qual, primerament i abans d'eixir amb mi, estava més que enamorat d'una tal Irati, de procedència bilbotarra.
Me'ls presentà diguent-me: Maria, aquestos són Kerobia. Pot ser, no siguen el que tu esperes ara mateix de la música però, per a ser bascos, són prou bons.
I sí, ho són. Ells han ficat moltes vegades nom i cognoms a les llàgrimes que vesse, a les alegries i a les penes que sent, als amors i desamors que deambulen del·liberadament al llarg de la meua vida. M'han calmat dintre de la més salvatge turmenta i accelerat quan ja pensava en anar a pas de tortuga.

Han despertat en mi la passió per una llengua que és totalment independent al moviment independentista basc. M'evadeix dels clitxès polítics i d'altres coses que, pot ser, no vulga tenir a la ment més temps del que toca.



Música: Kerobia - () [Papera eta kartoia]
Foto: Guillermo Urkijo [Flickr] [Web]

3 comentaris:

Toni ha dit...

Doncs no estan malament... A mi un grup basc que m'agrada prou és Ken Zazpi. Tenen cançons prou xules i de vegades han cantant en català. Et recomane per si et pica la curiositat, les cançons "Ilargia" i "La lluna". Són la mateixa cançó però una en basc i l'altra en català, i les dos versions estan tocades de maneres diferents. Molen!

Agur Maria :)

kayako saeki ha dit...

A mí també m'enkanten Kerobia...
Per cert koneixes "Katamalo"? T'enkantarien segur.... Son poemes i teatre de titelles als ke li possen músika d'akompanyament entre altres el nostre Gorka Urbizu....

Estigueres al koncert de Orxata sound System a Godella el 8 d'octubre? Et vaig buskar amb la mirada un parell de vegades.... Pero res!

Un beset...

Gorriti ha dit...

Maria! Et seguiré atentament per aquest altre món virtual.

PS: kerobia hools, jajaja.

Muxutxu!